2015-11-18

NÄSTA PROJEKT: MUDROOM / HALL

ETT av de kommande projekten i huset är att få till en platsbyggd möbel i hallen. Utrymmet är inte så stort, så att köpa färdig hatt- och skohylla är inget alternativ eftersom de blir för djupa. Jag är ute efter en gedigen känsla och har sneglat mycket på amerikanska s.k. mudrooms. Någon som har byggt ett jättefint mudroom (översta bilden) är innehavaren av den svenska (men numera nedlagda) bloggen It's a House. Googlar man på mudroom så får man upp många fina inspirationsbilder.

Jag tog in en offert för att få detta byggt av en snickare, men när offerten hamnade på nästan samma pris som en billigare bil så lade jag ned det. Kan bli så att jag använder mig av min lokala snickare, läs pappa, som verkar vara sugen på att ta tag i projektet :) Nedan är ritning på hur jag tänkte mig att det skulle se ut!




3 kommentarer:

  1. O vad spännande att följa detta projekt! Hoppas du lägger upp bilder på hur det går. Även vi kommer att ha ett liknande utrymme i vår hall. Vi har nu i veckan finjusterat måtten på detta för att kunna ha möbler med lite djup att utgå ifrån och försökt tänka till var vi ska ha galgar bänk mm så att det kan fungera med måtten.

    SvaraRadera
  2. Åh så spännade, då får vi se bilder sen hoppas jag? Finns ku inget finare än platsbyggt!

    SvaraRadera
  3. Hittade ditt hus när jag sökte på myresjöhus Kungshamn. Jättefint! Vi har planer på att bygga ett. Men jag undrar hur stort ert kök är? Om ni ändrade det från originalritningarna? Läste att ni hade det separerat från allrummet. I huset nu har vi ganska litet kök, vill ha större och ert såg ut att ha mycket förvaring :) Har ni valt bort köksön? Hälsningar Caroline

    SvaraRadera