2014-03-13

TAPETFUNDERINGAR

Någonstans ifrån har jag fått idén om att jag vill ha svart- och vitrandiga tapeter i hallen. Jag tycker det är vackert, klassiskt och känns lite storslaget på något vis. Vi kommer att ha en takhöjd på 2,7 m på entréplan och jag tänker att en sån här tapet kan förstärka och framhäva takhöjden ännu mer. Eftersom vi nu har 3,40 m i takhöjd i lägenheten så vill jag att det ska kännas som taket är på väg att lyfta även i huset. Jag älskar högt i tak!

Vad tror ni, kan en randig tapet med så här mycket kontrast bli för överväldigande i en hall? Kanske ska man hålla det till bara en vägg? Det blir dock inga hela väggar här eftersom det är så mycket dörrar, trappor, fönster m.m så det kommer oavsett bli ett avbrott i ränderna. Självklart spelar det ju även roll vilket klinkers vi väljer här... ska kanske börja i den änden. Drömmer mig framåt lite bara :)

Fina exempel på randiga hallar!

Bild via Studio Karin 

Bild från Home By Lotta

Okänd källa

Bild från Hemnet

Bild från Hemnet

Bild från Made by Girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar