2014-05-19

MOODBOARD: SOVRUM

Att inreda det "allra heligaste" - sovrummet - tycker jag känns ganska enkelt. Anledningen till det är väl att jag trivs väldigt bra  med vårt sovrum idag så basen kommer att vara densamma, men med lite dovare färger. För några år sedan köpte vi ny, JÄTTESKÖN, säng från Carpe Diem som vi är jättenöjda med, så den får ju självklart hänga med. Till den så gjorde vi vår egen stoppade sänggavel i grå sammet med klädda knappar (se bilden nedan). Det var ett riktigt slit, men så värt svetten. Hur vi gjorde kan man se här

Sovrummet kommer att bli hyfsat stort, 14,5 kvm så vi kommer att få in en del annat än bara sängen. Tänker mig någon fin förvaring, antingen en skänk med luckor från Superfront eller byrån Snö från Asplund. Båda kan dekoreras med fina objekt. Är även sugen på att göra ett Ikea-hack av det superbilliga sidobordet Vittsjö, genom att spraya det i guld. Tonerna i sovrummet kommer nämligen gå i guld, grått med ett stänk av rosa (om jag får bestämma vill säga :)) Vita tunna gardiner från golv till tak ger hotellkänslan jag är ute efter - det här ska vara ett lugnt rum som självklart bjuder in till vila. Därför vill jag även att väggfärgen ska vara lite mörkare, men får nog passa så att det inte blir för mörkt eftersom det blir ett mörkt trägolv till.


10 kommentarer:

  1. Ser rofyllt ut. Vi behöver göra ordning vårt sovrum men nu jobbar vi oss nedifrån och upp känner jag!
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man måste ju ta en sak i taget :)

      Radera
  2. Kommer bli så fint! Gavel är så snygg. Vi valde en mörkare beige ton i sovrummet och det passar så bra till golvet. Sedan har vi typ thaisiden gardiner från golv till tak i beige/guld. Saknar bara en sån där fin gavel som ni har och ett par mörka sängbord till det med några maffiga lampor till. Ja, ja lägger ut bilder sen när det är klart. Är det paus på bygget nu till huset kommer eller är det pyssel på tomten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Caroline :) Ja, det dröjer ett bra tag tills huset kommer så det enda vi kan göra är egentligen att ta ned skog. Men har inte hittat någon bra avverkare än till vettigt pris. Att vänta är inte min starka sida så det kommer nog att bli en lång sommar :) Det är ju skönt i och för sig!

      Radera
  3. Vilka sköna färger - så lugnt och harmoniskt. Det ser ut som att det blir sobert, elegant och mjukt och det ska bli spännande att se slutresultatet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag tycker att det känns vilsamt och skönt :)

      Radera
  4. Så fina val du gjort! Verkligen smakfullt! Såg en liknande silverfärgad 'solspegel', som också var väldigt snygg, i en affär idag. En gustaviansk långpall pryder alltid sin plats. Och så en skiva av carraramarmor, som är sååå vackert! / M

    SvaraRadera
  5. Mycket bra smak! :) Härliga färger och fina möbler.

    SvaraRadera
  6. Fina, varma färger som nog blir kanon!
    Jag gillar badkaret också även om min man tycker att det ska vara kantigt och komma intill väggen. Så tråkigt praktisk :)

    SvaraRadera