2014-06-09

RUM FÖR PASSION

Och nej, det är inte ett sovrum det handlar om. Inte till en början i alla fall, utan ett rum för en av mina passioner i livet - nämligen yoga. Till en början kommer vi nog i alla fall att ha några rum över, i väntan på de små människorna. I smyg drömmer jag då så länge om att göra ett av rummen till min egna lilla yoga-"studio" där jag i lugn och ro kan yoga. I över sex år har yogan varit en del av mitt liv och intresset har vuxit med åren. Jag har liksom hittat min grej, min motionsform och mitt sätt att få sinnesro i yogan.

Det passar sig faktiskt väldigt bra att skapa ett sånt här rum i ett nybyggt hus. Ytan finns och det kräver faktiskt inte speciellt mycket innehåll eller inredning. Egentligen bara en yogamatta. Men för att få lite mer känsla skulle jag väl tillföra lite andra detaljer också. Här kommer ett gäng inspirationsbilder på temat.

Fint i fönstret med vacker Buddha, från myhabitation.se

Vacker stillsam miljö med utsikt, bild från Huffington Post

Trägolv är absolut härligast att yoga på, bild från www.bodieandfou.com

Vita skira gardiner för att sila ljuset

Höjdare från Ikea att samla yogatillbehören i

En av mina största inspirationskällor just nu, både för yogan och alla visdomsord. Svenska Rachel Brathen som bor och verkar på Aruba (och världen). Jag upptäckte Rachel genom hotellet vi bodde på på Aruba och har länge följt hennes otroligt inspirerande Instagram @yoga_girl. Nästa vecka är det återigen dags för mig att yoga med henne på en workshop på Nalen i Stockholm - yey!


2 kommentarer:

  1. Verkligen lugna och rogivande bilder, perfekta miljöer för yoga eller kontemplation. Hoppas du får en jättehärlig och inspirerande dag med Rachel nästa vecka <3<3<3 / M

    SvaraRadera
  2. Såklart att du ska ha ett yogarum! Jag skulle också vilja prova lite yoga, men vågar inte än med min arm. Det får jag ta upp senare! Skulle vara kul att ses nästa gång ni är i krokarna. Kanske för en glass i er blivande bostadsort? :)

    SvaraRadera