2015-01-12

SENASTE VALEN

Tänkte visa er lite grejer vi har köpt/beställt på sistone. Eftersom vi har valt att köpa in badkar själva så blev det ju naturligt att köpa badkarsblandare också. Då Myresjöhus kör som standard med 150 cc (avstånd mellan rör) istället för 160 cc som är standard i Sverige var det inte helt lätt att hitta en blandare. Ville ju dessutom att den skulle vara snygg samt ha ett vridbart munstycke, detta för att OM man skulle få för sig att bada två i badkaret.  På så vis slipper den ena ligga med krökt nacke för att blandaren är i vägen. Blandaren kommer nämligen att sitta i kortänden av badkaret, vi kunde nämligen inte dra rören i yttervägg.

Valet föll i alla fall på Mora Rexx T5 Badkarsblandare i krom samt med Hans Grohes Croma 100 1jet handdusch, även den i krom. Blir nog toppenbra det här tror jag!



Beställde även hem prov på ett av de handtagen jag skrev om här. Tog de från Specialbeslag och de var toppenfina så nu la jag just en beställning på 10 till. Check på den!


Förra veckan under de lediga dagarna tog vi även en tur till Bauhaus för att kolla in diverse saker, bl a ytterbelysning. Hade egentligen bestämt att köpa Orion från Konstsmide, men när vi fick se dem live så var de dels för stora och kupan var i plast - hua! Så de gick bort och vi fick tänka om. Vi landade på ett par billigare lampor (600 kr för två (!)), men i lite annan stil. Det tog ett tag för mig att ställa om men nu tror jag att de blir jättebra. De ska sitta på varsin sida om ytterdörren, under entrétaket. De heter Naima och kommer från Markslöjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar