2014-11-30

INKÖPS- OCH SPANARHELG

Igår blev det en tur till det blå-gula varuhuset för att börja göra lite småinköp inför husflytten. Det är ju fortfarande många månader kvar tills vi flyttar, men med tanke på min växande kroppshydda och ökande trötthet så är det skönt att bocka av lite grejer vartefter. Det var skönt att se möbler och prylar på riktigt också, istället för att bara surfa runt. Nu när kostnaderna har börjat dra iväg så har jag tänkt om lite vad gäller viss inredning och vissa möbler.

Jag har t ex insett att drömmen om mitt stora matsalsbord, som helst ska rymma typ 12 pers, får komma från Ikea. Annars blir det svårt att hitta ett bord under tiotusen (!). Med tanke på kommande kotte så kanske det ändå är att föredra med något billigare. Vi var också och spanade in en jättefin soffa på en butik som heter Trademax. Jag fick ju först se soffan hemma hos Caroline med superinspirerande Ocean Living In Sight (även detta ett Myresjöhusbygge), och tyckte att de såg jättefina ut. Så även där kanske vi "kopierar" Carolines smak och idé! Vi tyckte jättemycket om soffan - bra att sitta i och toppenpris!


Här är några av prylarna som vi kom hem med från Ikea:


Vitemölla badrumslampor, taklampan till WC/Dusch och 2x vägglampa till badrum, Grundtal spegel till WC/Dusch och 2x Sävern toalettborste till WC/Dusch och badrum.

Vi spanade även in det här på vår runda:


Howardsoffan från Trademax


Matbord Norden från Ikea --> lackeras om till svart. Kan bli hela 303 m!


Gonatt spjälsäng från Ikea



Vittsjö bord att spraymåla i guld och ha i sovrummet med piff på!


Jag ser att allt blir väldigt färglöst när nu, men med piff i form av tyger, lampor, tapeter och inredning så blir det nog inte lika "grått".

1 kommentar:

  1. Vi har ett Norden och det är STORT men praktiskt. Våra små hackar för fullt i köksbordet, så det kan vara smart med ett billigare bord "först". Söt spjälsäng!

    SvaraRadera